Milli Krémtúró

Vaníliás

90g

A vaníliás Milli Krémtúró tápláló túróból készül, így minden doboz legalább 2,5 deciliter tejet tartalmaz*, ezért is ideális választás minden napra. Kóstold meg a többi Milli Krémtúrót is!

*90g termékhez felhasznált tejmennyiség.


Tápérték adatok

100 g / 100 ml termékben

Energia (kJ/kcal)600/142
Zsír (g)2,5
– amelyből telített zsírsavak (g)1,5
Szénhidrát (g)23
– amelyből cukrok (g)19
Fehérje (g)7,1
Só (g)0,15

Allergén összetevők

I = tartalmazza / N = nem tartalmazza / * = nyomokban tartalmazhatja

Glutént tartalmazó gabonafélékN
Rákfélék és belőlük készült termékekN
Tojás és belőle készült termékekN
Hal és belőle készült termékekN
Földimogyoró és belőle készült termékekN
Szójabab és belőle készült termékekN
Tej és és belőle készült termékek (beleértve a laktózt)I
Diófélék és belőle készült termékekN
Zeller és belőle készült termékekN
Mustár és belőle készült termékekN
Szezámmag és belőle készült termékekN
Kén-dioxid és az SO2-ben kifejezett szulfitok 10 mg/kg, ill. 10 mg/liter összkoncentrációt meghaladó mértékbenN
Csillagfürt és belőle készült termékekN
Puhatestűek és belőle készült termékekN

A KRÉMTÚRÓ TÖRTÉNETE

A kóstolástól a gyártásig

A Krémtúró története egészen a 60-as évek végéig nyúlik vissza. Az akkori állami Hajdú Megyei Tejipari Vállalat vezérigazgatója külföldön kóstolt egy édes túrókrémet, melyet nagyon finomnak talált. Itthon annak mintájára kezdtek neki Debrecenben a termék kifejlesztésének: édes túrót kevertek mazsolával és vaníliával. Ekkor született meg a finom túrókrém, melynek a Krémtúró nevet adták.

Kézműves krémtúró

A termék gyártása – a mai napig is legnépszerűbb vaníliás és vaníliás-mazsolás ízekkel – manufakturális körülmények között kezdődött, és hosszú ideig hagyományos túróból készült. Akkoriban nem volt utóhőkezelés (biztonsági hőkezelés), így csak 3-4 napos szavatossági idővel rendelkezett, ami akkor még így is nagyon jó eredménynek számított, hisz a pasztőrözött tejeknek is csak 1 nap volt akkor a minőség megőrzési ideje, a mai 9 nappal szemben.

Lassú, de biztos felemelkedés

A termék lassan indult be a magyar piacon, és lassú felemelkedési fázist ért meg. Évről-évre lassan, de fokozatosan növekedett és „adta el önmagát”, hisz akkor nem volt reklám, vagy más eszköz, mely a termékbevezetést és annak ismertségét, kipróbálását támogatta volna. Indulás után egy évvel napi 200 kg terméket gyártott az üzem, ami akkor jónak számított, de ma már több, mint 5000 kg készül naponta. A 70-es években újabb ízesítésekkel bővült a portfolió, a citromos és banános ízek kerültek bevezetésre a növekvő fogyasztói igények kielégítése céljából.

Új technológiák, új receptúra

A Krémtúró mai receptúráját és minőségét hosszú évek kísérletezésével, fejlesztésével érte el, melyet a technológia fejlődése (utóhőkezelés), az alapanyag minőségének nagymértékű javulása és európai szintre való emelkedése, a csomagológépek fejlesztése, és sok más tényező nagyban elősegítette.

1992 környékén további izgalmas ízvariánsok (áfonyás, csokoládés, málnás, sárgadinnyés) követték a már meglévőket, de sajnos azok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, így gyártásuk hamarosan megszűnt, és újra csak a két már jól bevált alapízt (vaníliás és vaníliás-mazsolás) találhatták meg a polcokon a fogyasztók.

Új tulajdonosok, ugyanaz a Krémtúró

Az ezredforduló változást hozott a cég életébe, amikor is a Nutricia Dairy Drinks Group holland cég felvásárolta a Hajdútej Tejipari Rt.-t, mely 2001-től Nutricia Termelőház Rt.-ként folytatta működését, jelenleg pedig FrieslandCampina Hungária Zrt.-ként van bejegyezve. A Krémtúró gyártása racionalizálási okokból először Nagybánhegyesre, majd 2007-ben Debrecenbe lett áthelyezve.
A Debreceni Túróüzemben a tradíciók megőrzése mellett nagyszabású fejlesztés indult el, és nemcsak új ízek jelentek meg (kekszes, banános, karamellás, marcipános), de új kiszerelések is (150g-os XXL) napvilágot láttak.

2014-ben a Krémtúró gyártása a FrieslandCampina Hungária Zrt mátészalkai tejüzemébe került áthelyezésre, ahol azóta is töretlen lendülettel és minőségben gyártják az ország egyik méltán legkedveltebb desszert termékét.

Hihetetlennek tűnő szám

A termék olyannyira nagy siker hazánkban, hogy évente kb. 25.000.000 darabot vásárolnak belőle. Különleges limitált kiadású termékekkel jelenünk meg (karamellás popcorn, túrógombóc, Halloweeni Rémtúró), és egy új portfóliót is bevezettünk 0% hozzáadott cukorral, így ezek az innovációk is hozzájárulnak ehhez a magas számhoz.