Érdekesség
Milli forródrót
06 80 180 180
Milli forródrót:
06 80 180 180

A krémtúró története

A kóstolástól a gyártásig

A Krémtúró története egészen a 60-as évek végéig nyúlik vissza. Az akkori állami Hajdú Megyei Tejipari Vállalat vezérigazgatója külföldön kóstolt egy édes túrókrémet, melyet nagyon finomnak talált. Itthon annak mintájára kezdtek neki Debrecenben a termék kifejlesztésének: édes túrót kevertek mazsolával és vaníliával. Ekkor született meg a finom túrókrém, melynek a Krémtúró nevet adták.

Kézműves krémtúró

A termék gyártása – a mai napig is legnépszerűbb vanílás és vaníliás-mazsolás ízekkel – manufakturális körülmények között kezdődött, és hosszú ideig hagyományos túróból készült. Akkoriban nem volt utóhőkezelés (biztonsági hőkezelés), így csak 3-4 napos szavatossági idővel rendelkezett, ami akkor még így is nagyon jó eredménynek számított, hisz a pasztőrözött tejeknek is csak 1 nap volt akkor a minőség megőrzési ideje, a mai 9 nappal szemben.

Lassú, de biztos felemelkedés

A termék lassan indult be a magyar piacon, és lassú felemelkedési fázist ért meg. Évről-évre lassan, de fokozatosan növekedett és „adta el önmagát”, hisz akkor nem volt reklám, vagy más eszköz, mely a termékbevezetést és annak ismertségét, kipróbálását támogatta volna. Indulás után egy évvel napi 200 kg terméket gyártott az üzem, ami akkor jónak számított, de ma már több, mint 5000 kg készül naponta. A 70-es években újabb ízesítésekkel bővült a portfolió, a citromos és banános ízek kerültek bevezetésre a növekvő fogyasztói igényeknek kielégítése céljából.

Új technológiák, új receptúra

A Krémtúró mai receptúráját és minőségét hosszú évek kísérletezésével, fejlesztésével érte el, melyet a technológia fejlődése (utóhőkezelés), az alapanyag minőségének nagymértékű javulása és európai szintre való emelkedése, a csomagológépek fejlesztése, és sok más tényező nagyban elősegítette.

1992 környékén további izgalmas ízvariánsok (áfonyás, csokoládés, málnás, sárgadinnyés) követték a már meglévőket, de sajnos azok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, így gyártásuk hamarosan megszűnt, és újra csak a két már jól bevált alap ízt (vaníliás és vaníliás-mazsolás) találhatták meg a polcokon a fogyasztók.

Új tulajdonosok, ugyanaz a Krémtúró

Az ezredforduló változást hozott a cég életébe, amikor is a Nutricia Dairy Drinks Group holland cég felvásárolta a Hajdútej Tejipari Rt.-t, mely 2001-től Nutricia Termelőház Rt.-ként folytatta működését, jelenleg pedig FrieslandCampina Hungária Zrt.-ként van bejegyezve. A Krémtúró gyártása racionalizálási okokból először Nagybánhegyesre, majd 2007-ben Debrecenbe lett áthelyezve.
A Debreceni Túróüzemben a tradíciók megőrzése mellett nagyszabású fejlesztés indult el, és nemcsak új ízek jelentek meg (kekszes, banános, karamellás, marcipános), de új kiszerelések is (180g-os XXL) napvilágot láttak.

2014-ben a Krémtúró gyártása a FrieslandCampina Hungária Zrt mátészalkai tejüzemébe került áthelyezésre, ahol az óta is töretlen lendülettel és minőségben gyártják az ország egyik méltán legkedveltebb desszert termékét.

Hihetetlennek tűnő szám

A termék olyannyira nagy siker hazánkban, hogy évente kb. 20.000.000 darabot vásárolnak belőle.



Termékeink

Márkatörténet

A Milli a magyar tejtermék piacon olyan jól bevezetett, ismert márkaként van jelen, amely a legtöbb tejtermék kategóriát átöleli: a tejszínen, joghurtitalon, vajkrémen vagy kefiren át egészen az ínycsiklandó desszertekig.